HASTA HAKLARI
YETKİ, TEMEL İŞ ve SORUMLULUKLARI:
- Birime doğrudan yapılan başvuruları Hasta Başvuru Bildirim Sistemine kaydetmek,
- Doğrudan yapılan ve internet yoluyla Hasta Başvuru Bildirim Sistemine ulaşan başvuruları yerinde çözmeye çalışmak,
- Başvuru alındığında, durum acil ise aynı gün yönetimi bilgilendirmek,
- Yerinde
çözülemeyen başvurularda, başvuru yapılan çalışan hakkında, sağlık
tesisi yöneticisi/ askeri hastane başhekimi/mesul müdürü veya yetki
devredilen yönetici imzasıyla bilgi istemek ve cevabını takip etmek,
- Yerinde
çözülemeyen başvurularda, edindiği bilgi ve belgeleri tarayıcı
vasıtasıyla Hasta Başvuru Bildirim Sistemi üzerinden hasta hakları
kuruluna intikal ettirmek, Hasta Başvuru Bildirim Sistemine teknik
olarak yüklenmeyen belge ve dokümanları, resmi yazı ekinde hasta hakları
kuruluna ulaştırmak, Hasta Başvuru Bildirim Sistemine yüklü belgelerin
asıllarını birimde arşivlemek,
- Kurul kararının sonucunu ilgililere bildirmek,
- İl
Koordinatörüne, hasta iletişim biriminin iş ve işlemleri hakkında bilgi
vermek ve görüşlerini almak, denetim için istenilen tüm bilgi ve
dokümanları Koordinatörlüğe sunmak,
- Kurumundaki eğitim programlarını hazırlamak, organize etmek ve yürütmek,
- Görevi ile ilgili mevzuatı takip etmek ve değişiklikleri duyurmaktır.
İŞÇİ HAKLARI
YETKİ, TEMEL İŞ ve SORUMLULUKLARI:
Birim,Çalışan Hakları ve Güvenliğine yönelik olarak
1- Talep ve şikayetleri kabul eder.
2- Başvuruları değerlendirerek raporlar.
3- Gerekli önleyici ve düzenleyici çalışmaların
başlatılmasını sağlayarak başvuru sahiplerine geri bildirimde bulunur.
4- Çalışan hakları ve güvenliğine yönelik uygulamaları yakından takip eder.
5- Aylık olarak Başhekimliğe rapor sunar.
6- Hastanemiz çalışanlarına yüksek motivasyon ve güvenli bir
ortam sağlayarak,hizmet sunumunda kalitenin artırılmasına,kurum
çalışanları için muhtemel riskleri belirleyerek,bu risklerin giderilmesi
için uygun yöntem ve teknikler geliştirir,gerçekleşen olayların
analizini yaparak kuruma özgü tedbirlerin artırılmasını sağlar.
ŞİDDET NEDİR
Sağlık çalışanlarının,görevlerini icra ettikleri sırada yaralama, tehdit ve hakarete maruz kalma durumlarıdır.
BEYAZ KOD NEDİR
Sağlık
Bakanlığının kamu ve özel tüm sağlık kurum ve
kuruluşlarında gerçekleşen şiddet olaylarının izlenmesi, gereken
müdahalenin yapılması ile olayın takip edilmesi, adli mercilere
iletilmesi, beraberinde; gerçekleşen olayların analizinin yapılarak
ilgili sağlık kurumuna özgü tedbirlerin alınması için çalışma
yapılması amacıyla oluşturulmuş bir sistemdir.
BEYAZ KOD BİRİMİ NEDİR
Sağlık
Bakanlığı bünyesinde kurulan,gerçekleşen şiddet olayları sonrasında “
113 “ no’lu telefon numarasından 7/24 ulaşılabilen, bildirim üzerine,
olayın adli makamlara intikal ettirilip ettirilmediğini araştıran ve
şayet ettirilmemiş ise olayı derhal adli makamlara bildirilmesini
sağlayan, ayrıca şiddet olayının gerçekleştiği sağlık kurumunun hukuk
birimlerine de olayın bildirildiğini teyit eden birimdir.
ŞİDDETE MARUZ KALINDIĞINDA BİLDİRİM NASIL YAPILMALI
Şiddete
maruz kalan sağlık çalışanı veya olaya tanık olan diğer sağlık çalışanı
tarafından aşağıdaki üç adım sırasıyla uygulanır.
1- Hastanemiz bünyesindeki Çalışan Hakları Güvenliği Birimi
Beyaz Kod ekibine bildirimde bulunulması ile süreç başlatılır.
2-
Sağlık Bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve 24 saat kesintisiz hizmet
veren “ 113 “ no’lu danışma hattı aranarak olay hakkında bilgi verilir
veya internet üzerinden https://beyazkod.saglik.gov.tr/Giris.aspx adresi
üzerinden Bildirim Formu 1 doldurularak bakanlığa olay hakkında
bilgi verilir. Bildirim Formu 1 ‘in bir nüshası Çalışan Hakları ve
Güvenliği Birimine iletilir.
3- Olay anında veya daha sonraki bir
süreçte şiddete maruz kalan kişi tarafından Bildirim Formu 2 ‘ nin
doldurularak bakanlığa bildirilmesi gerekmektedir.
Sağlık
çalışanına yönelik herhangi bir şiddet olayı durumunda mesai saatleri
içerisinde Hastanemiz Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimine veya Beyaz
Kod uygulamasından sorumlu Başhekim Yardımcısına, mesai saatleri dışında
ise nöbetçi uzman doktor ve yöneticilere bilgi verilir.Bilgi verilen
yöneticiler tarafından, durum https://beyazkod.saglik.gov.tr/Giris.aspx adresi
üzerinden “ Bildirim Formu 1 “ doldurularak bakanlığa
iletilir.Yöneticiler eş zamanlı olarak, ilgili sağlık çalışanının
şikayetinin olup olmadığına bakmadan, olayı adli mercilere mutlaka
intikal ettirir.
ŞİDDETLE KARŞILAŞTIĞINIZDA YAPMANIZ GEREKENLER
Öncelikle kişisel güvenliğinizi sağlayın,saldırgandan uzaklaşarak güvenli bir alanda durun.
Olay yerinde ve anında tutanak tutun ve görgü tanıklarına imzalatın.
Hastane güvenlik birimine haber verin.
Kurum/çalıştığınız işyeri yetkililerine bilgi verin.
Sağlık durumunuzla ilgili tıbbi rapor alın.
Şiddet sonrası bedensel/ruhsal tıbbi destek alın.
TUTANAK İÇERİĞİ
1-Saldırının olduğu tarih
2-Saldırı saati
3-Saldırıya uğradığınız yer
4-Saldırı anında yaptığınız iş
5-Saldırının başlama nedeni
6-Detaylı olarak saldırının oluş şekli,türü,kullanılan araçlar
7-Saldırı sonucu vücudunuzda ve çevrede oluşan olumsuzluklar
8-Saldırgan/saldırganların yaş ve cinsiyetleri,biliniyorsa isimleri
9-Saldırıyı görenlerin ad ve soyadları,imzaları, varsa iletişim bilgileri
ÇALIŞANLARA SAĞLANAN HUKUKİ YARDIMLAR
Şiddet
olayları için Bakanlık Hukuk Birimleri, işlenen suçtan mağdur olan
Bakanlık personeline veya vefatı halinde kanuni mirasçılarına bir
avukatın hukuki yardımını isteyip istemediğini soracak ve talep etmeleri
halinde Bakanlık avukatlarınca ilgili personele 28.04.2012 tarihli ve
28277 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Bakanlığı Personeline
Karşı İşlenen Suçlar Nedeniyle Yapılacak Hukuki Yardımın Usul ve
Esasları Hakkında Yönetmelik” çerçevesinde hukuki yardım yapılacaktır.
HER TÜRLÜ SORULARINIZ İÇİN
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimini arayınız.